fredag 9. april 2010

Der sommeren aldri tar slutt



En lat fredag ble tilbragt på North Stradbroke Island sammen med to venner. "Straddie", som øya heter på folkemunne, ligger et par timer unna Brisbane, og kunne by på noe av det beste jeg har sett når det kommer til utsikt. Vi fant oss en nydelig, svært privat strand kalt "the Frenchmans beach", der vannet var så klart som du kan få det. 


Henrik er veldig flink til å be meg smøre ryggen hans, men han smører ikke framsiden av kroppen fordi han tror han bare ligger og leser. Men han går, løper og bader også, og blir rød på bryst og armer, gang på gang.

Da opptil flere av turdeltagerne (les: alle unnatt meg!) hadde blitt røde gikk vi til et utkikkspunkt og skuet utover Stillehavet. Hver gang jeg ser utover havet og det er blått så langt øyet kan se blir jeg minnet på at jeg faktisk er på andre siden av jorda, og at det egentlig ikke er så aller verst.


En fantastisk dag på en fantastisk øy; jeg tror vi drar tilbake hit ganske snart!

(sjekk flere bilder på facebook om du vil!)

- Marthe

3 kommentarer:

  1. Du tar kjempefine bilder, Marthe. Det ser jo ut som et paradis dette her. Kos dere veldig. Jeg ble så glad da jeg våknet opp i dag og hadde fått mailsvar fra Henrik. Godt å høre at dere har det fint. Prøv om du kan få klint litt solfaktorgugge på fronten hans også. Han kommer fra en slekt som bør unngå å bli solbrent.

    Susser og klemmer fra meg.

    SvarSlett
  2. Hehe, han er vel kanskje ikke den som korresponderer mest nei. Han snakker om å skrive et innlegg her da, vi får se hva som skjer...
    Litt vanskelig å unngå fine bilder når man er et så fint sted, det var virkelig et paradis!
    Deilig med late sommerdager hvor man ikke gjør noe annet enn å slappe av!

    Håper dere nyter våren hjemme :)

    SvarSlett
  3. Ja, vi nyter våren i fulle drag her ute på Hvaler. Men det var fantastiske bilder å se fra deres tur. Så da er det ikke så mye ullsokker du trenger foreløpig, da. Det er godt å se.

    SvarSlett