søndag 18. april 2010

Franskmenn og andre boller

En liten oppdatering på hva som har skjedd siden den flotte Straddie-turen:

- forrige lørdag: franskmenn, et par på vår alder, kommer på visning

- vanlig uke

- fredag: huseier + franskmann kommer uanmeldt til huset, Henrik var hjemme og alle ble overrasket.

- fredag kveld: franskmenn flytter inn, Henrik og jeg drar og spiser sushi og går på kino

- lørdag: franskmenn drar på tur på dagen, vi drar på fest på kvelden

- søndag morgen: franskmenn har spist av våre egg! Vi har heldigvis to igjen, søndagsfrokosten er ikke ødelagt.

- søndag ettermiddag: to franskmenn blir til fire; jenta har fått besøk av tante og onkel, som forøvrig er noe ustødige i engelsk.

Situasjonen her hos oss har med andre ord blitt snudd opp ned på et par dager. Besøket blir til fredag, men det skal sikkert gå greit. Vi prøver å ikke være for misfornøyde; det var tross alt aldri meninga vi skulle bo alene i dette huset. Mens vi prøver å venne oss til å bruke soverommet som oppholdsrom, planlegger vi en svært impulsiv og svært fristende Asia-tur. Jeg håper jeg kan finne ut når jeg har eksamener, så vi kan tilpasse reiseruta etter hvor lang tid vi får. 

                                                                 

Denne uka blir nok ganske grei. Jeg skal prøve yoga i dag med en venninne, og skal levere nok en oppgave (som jeg er nokså skeptisk til). Onsdag går enda en oppgave inn, og da har jeg bare tre igjen. De blir imidlertid større og større, men det er egentlig bare bra, 1200 ord er for lite for meg uansett. 

Neste høydepunkt på opplevelses-lista er Cairns-turen neste helg (altså om nesten to uker). Vi hadde egentlig lyst til å hoppe i fallskjerm igjen i tillegg til å snorkle i the great barrier reef, men vi må nok droppe det. 300 dollar er mye i Asia...

- Marthe :)

6 kommentarer:

  1. Fallskjermhoppinga altså. Dykking i revet blir det uansett! Liten vits i å dra til Carins uten å se nærmere på revet!

    SvarSlett
  2. Det meste høres greit ut her. Franskmenn kan man sikkert leve med, - selv om det er bedre uten.

    SvarSlett
  3. Har dere sett på mulighet for dykkerkurs? Jeg tenker på denne turen til Carins. Kombinert dykkerkurs og sightseeing på great barrier reef ville være plommen i egget eller spikeren på hodet eller liknende.

    SvarSlett
  4. Jo, jeg kan skjønne at bo-situasjonen har endret seg noe for dere. Men godt at dere har fått ha huset alene i halve tiden dere er der da.
    Lykke til, får jeg si, med både det ene og andre.

    SvarSlett
  5. Det finnes mange dagsturer hvor man får et dykk eller to etter introduksjonskurs, det er det ganske sannsynlig at vi går for!
    De to ekstra franskmennene drar på fredag eller lørdag, så etter det blir det sikkert bedre. De er jo hyggelige alle sammen, men det er fortsatt fire nokså ukjente mennesker som tusler rundt i huset "vårt"

    SvarSlett
  6. Jeg liker uttrykket: Det er med gjester som med fisk: De begynner å lukte etter tre dager.

    SvarSlett