fredag 11. juni 2010

Eksamenstid...

Nå om dagen skjer det ikke mye her hos oss. Jeg har fire eksamener fra og med neste onsdag, og tiden går stort sett med til å repetere og forberede disse. Jeg er ikke urolig for noen av dem egentlig, men forberedes må de likevel. Egentlig har resultatene mine dette semesteret vært helt akseptable, men nå har jeg jo jobba (for?) mye også.

Henrik varter meg opp, det er egentlig ganske deilig å ha en arbeidsledig kjæreste som lager snasne lunsjer og kommer med tekopper i fleng. Nå er det jo en gang slik at ingen blir rike av å gå hjemme, og nå begynner det å bli mindre penger på kontoene våre. Det skal nok gå finfint, vi går ikke konkurs. Men ingen av oss har hatt så lite penger som vi har nå på lenge (sparefriker begge to tror jeg), og med Asiatur som neste ting på lista blir det nok godt å komme i jobb igjen fra midten av juli.

Det er mye som skal ordnes nå som avreise faktisk begynner å nærme seg. Hjemsending av bagasje, planlegging av tur, ordning med avgangs-dokumenter fra UQ (samt eksamen...), det er nok å drive med selv om det ikke er så mye å blogge om!

       

 Det er jo verdt å nevne at på Stones Corner, det lille søte tettstedet vi bor ved, er det noen som strikker "ting-varmere" og annet rart og henger rundt overalt. Vi snakker lyktestolpe-varmere, sykkelstativ-varmere, "klesvask", og her om dagen; noen nydelige små roser de hadde klistra på en benk. 

Men selv om dagene går mye i ett for øyeblikket hadde vi en hyggelig grillkveld med venner fra både her og der (les: Skandinavia og Australia + en franskmann). Det skal bli rart å dra herfra om ikke så lenge. Likevel, med så mye spennende som skjer for oss i Oslo til høsten vil jeg ikke gå glipp av det for noe i verden. 

Og været? Vel, det er mer eller mindre skyfritt mesteparten av tiden, men likevel var det bare 15,5 grader i huset i dag morges. Jeg tror definisjonen av vinter ikke har noe med kulde ute å gjøre; det er vinter hvis det er kaldt inne!

-Marthe :)

1 kommentar:

  1. Enig, - det er vinter hvis det er kaldt inne. Her er det sommer og lunt inne. Ute regner det, men det er faktisk også deilig. Det har vært sol og tørt lenge, og jeg vil at bondens åker skal få vann.

    Selv om dere ikke synes at det skjer noe, så må dere huske på at vi her hjemme suger til oss alle blogginnlegg som manna fra himmelen. Bloggen og noen få telefonsamtaler er de eneste informasjonskildene vi har til hvordan dere lever der nede. Det betyr at vi gjerne leser om trivialiteter også. Akkurat nå vil vi gjerne høre mer om planene deres for Vietnamturen. Henrik kan jo lage en hverdagspost om hvordan dere har det en vanlig dag, for eksempel :-) Fint at han varter deg opp nå som han har tid til det. Jeg har det ikke med å savne folk, men nå savner jeg ham hver dag, kan du hilse å si.

    Pengemangel hører med når man er ung og student. Så lenge dere ikke bruker mer enn dere har, er det vel ikke så mye å bekymre seg for, - i hvert fall ikke så lenge noen trenger arbeidskrafta deres når dere kommer hjem. Ingen av dere har jo manglet noe å gjøre her hjemme.

    Lykke til med eksamen, Marthe, - og gi Henrik en mammaklem fra meg. Vi gleder oss til å se dere igjen.

    SvarSlett