tirsdag 16. mars 2010

Facebook til frokost!

- Fordi vi har fått internett! 

Herligheteten kom på plass i går, jeg vet ikke hva som var feil eller hvordan de fikset det, men det er ikke så voldsomt spennende heller. Det er veldig deilig å ha nettet på plass, selv om jeg nå risikerer å falle for fristelsen til å la nettet distrahere meg når jeg egentlig burde gjøre skole. Flaks at det ligger en fyr slengt på sofaen som ber meg fortsette å "gjøre skole" - han kan jo ta seg av spilling og surfing! 

Selv om nettet nå er på plass, mangler vi fortsatt romkamerater. Jeg aner ikke når det dukker opp noen, men det kommer selvfølgelig noen før eller senere. Det vet vi begge. Vi merker likevel at vi "glemmer" det litt, og blir mer og mer vant til at dette er "vårt" hus. Man vet man har funnet seg til rette når det ser sånn ut når man står opp:






Men vi bor jo her, og så lenge det bare er oss gjør det ikke noe. Tror trikset er å ikke venne seg for mye til det, det er jo faktisk ikke vårt hus.

Jeg skal uansett støvsuge i dag. Onsdag er "fridagen" min (dvs jeg har ikke undervisning, men det er mer enn nok å lese på likevel!) så da leker jeg litt husmor innimellom. Men matlaginga er det Henrik som er best til, selv om han av og til må gå alternative veier når det kokkeleres!



(Her er det altså løk som kuttes. Mye løk.)

4 kommentarer:

  1. Ser ut som om dere bor bra da:-)Hvordan er ute livet der nede? Både på dagtid og kveldstid. Mye action, eller mer som i norge?
    Jeg har forresten hørt at det skal hjelpe med løk kuttinga/grininga om man har tunga ute mens man kutter. Verdt ett forsøk?:-P hehe
    Hilsen Marianne(vet det står Sebastian og, men det er fordi vi hadde bloggen sammen. Han hilser sikkert han og da:-P)

    SvarSlett
  2. Hva skulle han lage av all den løken? Jeg regner med at du forsøkte å fortelle at det var rotete på kjøkkenet, men for meg så det helt og aldeles normalt ut. Nesten hjemlig, - særlig fordi kjøkkenbenkene er lik dem vi har her hjemme.

    Deilig at dere har fått nett. Det var moro da Henrik poppet opp på msn mens jeg satt på jobben og forberedet meg.

    Ha det fortsatt fint.

    Be good!

    SvarSlett
  3. Takk for tips, Marianne! Det ser sikkert litt spesielt ut, men å lage mat med solbriller er jo litt rart det også!

    Det var en slags potetsuppe han lagde, med bacon, pesto, pasta, løk og potet. Veldig godt, ble det!

    Hva livet i Australia angår må jeg vel egentlig si at hverdagen er den samme som hjemme. Det går i jobbing og lesing hele uka, og ut i helgene. Brisbane er en ganske rolig by, men jeg tror man kan få action om man drar de rette stedene! Foreløpig har vi et noe begrensa nettverk, så vi har faktisk ikke gjort så mye rart i det siste.
    Men vi skal til Byron Bay igjen i morra og hoppe ut av et fly - det er jo actionspekka nok? :P

    SvarSlett
  4. Hoppe ut av et fly? Hjelpes meg. Jeg later som om jeg liker det og sier lykke til!

    SvarSlett