tirsdag 30. mars 2010

Snart "påskeferie"!

Her til lands har man nemlig ferie i uka etter påske, derfor kaller de denne ferien "mid-semester break" i stedet. Det er det for øvrig heller ikke riktig å kalle den, for vi er ikke riktig halvveis ennå. Selv om tiden går rasende fort!

Jeg har nettopp levert min første oppgave, på internett, gjennom et fancy program som skal sjekke at jeg ikke har plagiert. De er faktisk veldig strenge på dette med plagiat her nede, jeg får inntrykk av at "alt" er plagiat, så jeg er litt nervøs. Jeg har selvfølgelig ikke plagiert, jeg har jo skrevet alt med egne ord, men brått har jeg plagiert likevel, uten å vite det, og da er jeg i trøbbel. En annen oppgave leveres i morgen, den skal legges fysisk i en boks. Denne oppgaven er vel egentlig også ganske ferdig, men jeg vet nå ikke om jeg er helt fornøyd, og vet heller ikke hva jeg eventuelt kan endre på. Det blir spennende å få tilbakemeldinger på disse oppgavene; da får jeg vite hvor lista ligger, og om jeg fortsatt er en relativt flink student. 

Nå blir det uansett deilig å få litt "fri"! Jeg skal prøve å gjøre litt andre ting en skole, Henrik jobber jo uansett, så jeg får gjøre et forsøk på å komme meg av gårde på egen hånd. Imorgen skal vi begge på fest, på mandag (2. påskedag, blir det vel) skal jeg i fornøyelsespark med Helge og en buss tilfeldige mennesker, og jeg vil på stranda og bli rød, så jeg har da noen planer! Dessuten planlegger vi å ta en tur til Cairns om noen uker. Der er det gode muligheter for å dykke i Great Barrier Reef, og å hoppe i fallskjerm over det samme revet. 

Er det ikke helt utrolig at dette faktisk finnes på ordentlig?


2 kommentarer:

  1. Vi kjører elevoppgavene gjennom et program som heter Ephorus. Det avslører hver minste lille parallell som finnes på nettet. Jeg tror UiO bruker det samme.

    Ha det fortsatt fint. Jeg synes tida flyr så fort at jeg tenker at dere står på trappa igjen om et kvarters tid.

    SvarSlett
  2. Det føles litt sånn ja! Tiden går veldig, veldig fort. Nå er det faktisk april, og vi har vært her i to måneder!
    Programmet her heter TurnItIn og sjekker opp mot tekster. Fungerer helt sikkert mye på samme måte!
    Kos dere videre med påske der hjemme, håper våren setter inn for fullt nå!

    SvarSlett