onsdag 24. mars 2010

Jeg skal bare...

Jeg har to innleveringer som skal leveres om henholdsvis 6 og 7 dager. Det er egentlig "lenge" til, men det er jo som regel slik at det er andre ting som skal gjøres (leses) også, så jeg må jo begynne en gang. Den siste tiden har jeg følt meg litt overveldet av studiene, det virker som det er mye mer å gjøre enn i Norge, og jeg, som egentlig ikke har noen ønsker om toppkarakterer dette semesteret (jeg er jo her på "opplevelsestur"!), finner til stadighet meg selv med nesa hengende over artikler, bøker og endeløse leselister. 

Jeg vil bare gjøre som denne fyren her:

Men det kan jeg ikke. For å overkomme denne utfordringen må jeg gjøre som med utfordringer flest, brette opp ermene og hoppe i det! Jeg har tross alt skrevet større oppgaver på 2 dager, og det gikk jo forsåvidt greit. Som sagt, toppkarakterene sparer jeg til fag som faktisk betyr noe for graden min (les: fag i Norge). Så da er det bare å sette i gang!

Men... det er jo så mye annet som må gjøres! Kanskje vaske litt klær? Eller rydde kjøkkenet, det er jo kjempeviktig å få gjort! Hmm, nå er det på tide å sjekke Facebook. Nesten alle vennene mine sover, men likevel, det kan jo ha skjedd noe! Se der ja, klesvasken er ferdig, da får jeg henge opp tøyet. Nei, nå må jeg lese litt! Men... jeg er jo sulten! Jeg kan jo sjekke Facebook igjen mens jeg spiser. Kanskje spille et kjedelig gammelt spill mens jeg venter på konsetrasjonen? Nei, må jeg lese litt! Men klesvasken er jo tørr, og henger klærne for lenge i sola kan de jo bli bleka! Jeg får ta den inn. Og så får jeg ta ut av oppvaskemaskinen, støvsuge det bøssete kjøkkengulvet, sjekke Facebook og endelig, NÅ klarer jeg å sette meg til og lese effektivt en st... Henrik? Er du hjemme fra jobb allerede!?

Noen som kjenner seg igjen i lignende situasjoner? Heldigvis er jeg ikke så ille (bortsett fra det med Facebook - jeg har nok et problem), og jeg har faktisk gjort... noe. Og jeg vet jeg kan når jeg må, og at jeg egentlig legger ganske bra innsats i det jeg gjør.



Det jeg egentlig er mest interessert i om dagen, er hva som har skjedd med plenen vår. Den er brun, naboens er grønn. Naboen vannet plenen i går, så jeg. Vi har ikke vannet plenen. Vi skal prøve å vanne den, rake den, gjødsle den og pleie den på lørdag.

Lykkes vi, blir hagen kanskje seende slik ut igjen:


Men nå er klokka over ni (A.M., vel og merke!), og jeg får vel begynne å jobbe litt snart. Jeg skal bare lage meg frokost og ta inn klesvaska først...

- Marthe

1 kommentar:

  1. Høres velkjent ut. Og om du ikke får noen grad, så kan du jo alltids leve av å skrive morsomme tekster. Kyss sønnen min i nakken fra meg.

    SvarSlett