onsdag 5. mai 2010

Med håp om en produktiv dag

I dag skal jeg skrive oppgave!

Denne gang om krig og fred og sånn. Eller egentlig, om krig, og om hva som forårsaker det. I utgangspunktet ikke den snevreste oppgave med andre ord. Men filsofisk får jeg ikke være, så det blir ingen tankevandringer i ukjent terreng; jeg skal ta utgangspunkt i allerede eksisterende teorier og anvende dem på samtidseksempler. Jeg tror dette skal bli en grei oppgave å skrive, alle fakta ligger på bordet i form av 10-12 forskjellige artikler om emnet. Det eneste problemet er, som vanlig, at det ikke gjør seg selv.

Denne oppgaven skal leveres mandag, men jeg har store planer om å bruke helga til litt andre ting enn skolearbeid, så jeg håper jeg når dagen er over (nå har den nettopp begynt!) kan konkludere med at jeg har vært effektiv.

I ettermiddag skal jeg gjennomføre min første datainnsamling til en psykologirapport jeg skal skrive. Datainnsamlingen og -bearbedingen gjøres i grupper, selv om vi skal levere individuelle rapporter. Det blir spennende, jeg er i utgangpunktet ikke så komfortabel med å gå bort til fremmede å spørre om noe som helst (bare spør Henrik, han får knapt spørre folk om veien) men å plage folk på vei til bussen, på engelsk... Kan ikke si jeg gleder meg. Men som med det meste annet så går det nok bra!

Dessuten, jeg har fått igjen min første oppgave nå, helt greit resultat, selv om jeg ikke er helt sikker på hva slags karakter jeg har fått. Systemet her nede er mildt sagt annerledes enn hjemme. Jeg sto nå i alle fall (og man må ha over 60% for å gjøre det). Jeg liker virkelig å få tilbakemeldinger på arbeidet, nesten som å være tilbake på vidregående! Nyttig er det også! 

Nå nærmer det seg helg for oss, Henrik har fri i morgen, vi tenkte oss en tur tilbake til Stradbroke Island, som jeg skrev om for noen uker siden. Men denne gang drar vi alene og skal overnatte, helst i telt. 

I kveld vil han lage fiskesuppe til franskmennene. Vi fikk nemlig lasagne av dem tidligere. Jeg har forelesning til klokka sju, så det blir nok deilig å komme hjem til ferdig fiskesuppe! Jeg gleder meg allerede.


Men nå var det denne skrivinga da. 1500 ord på innen fem dager; LETT!

Klem fra Marthe

1 kommentar:

  1. Det høres i grunnen ut som om du har nok å gjøre, Marthe. Lykke til med oppgaven. Vår Marthe kommer til Fredrikstad i helga. Hun leverer masteren sin til uka, og jeg skal få lov til å lese og rette kommafeil :-)

    Så på Facebook at Henrik mista jobben. Hva skjedde, Henrik?. Trengte de deg ikke mer? Håper du får noe annet å gjøre. Lykke til!

    SvarSlett