onsdag 12. mai 2010

Travle tider!

Jeg er ikke så flink til å skrive om dagen, men det er mest fordi jeg ikke har så mye spennende å skrive om. Og mye å gjøre. 

Det er nå bare tre uker igjen av undervisningen dette semesteret, det har jammen gått skikkelig fort! På en måte syns jeg det er veldig lenge til eksamener og det hele er over (jeg vil reise nå, og så dra hjem!), men på den andre siden er det altfor lite tid. 

Jeg har bare to innleveringer igjen nå, men de skal nok kreve sitt likevel. Man sparer gjerne det beste til slutt, det har nok kurskoordinatorene også tenkt. De la de mest krevende oppgavene til slutten av semesteret, og kan nå kose seg med fortvilte studenter som kommer for veiledning. Jeg kommer til å være en av dem.

Henrik har det mye mindre stressende om dagen, stakkar. Han har ikke så mye som funnet passende jobber å søke på, alt krever sertifikater for både det ene og det andre. Dessuten er det så kort tid igjen. Han kjeder seg hjemme sier han, det skjønner jeg godt. Men han er en god husfar! Jeg prøver å få ham til å begynne aktiv Asia-planlegging, det er faktisk noen praktiske ting (som visum inn i Vietnam) som må ordnes. Det kan jo ta litt tid, jeg vet ikke hvordan det der fungerer.

Ellers har vi begge vært hos frisør og klippet oss. Mye. Henrik er skikkelig kort både på håret og i skjegget, det siste tar han litt tungt. Hehe. Jeg tok av en god del solskada istykkerbleka hår, og har nå skulderlangt (skulderkort) hår som det faktisk går an å dra en børste gjennom. Ikke mye mer spennende å melde utover det. Jeg er litt dårlig om dagen, men det går seg nok til.

17. mai på mandag, det blir moro! Gleder meg til å se hvordan dagen feires her nede, og til å ta bilder jeg kan vise dere hjemme.

Neste helg drar vi til Sydney.

Ha det bra hjemme, håper våren er varm og god! 

2 kommentarer:

  1. Nei, Marthe, våren er IKKE varm og god (Håper du hører den bitre undertonen!). I dag er det 7 iskalde grader ute. Vi har langfri og skulle vært på hytta for å gjort i stand, - men ga opp. I stedet fikser vi hus her hjemme. Det kommer folk den 17. Vi gleder oss til å se bilder fra 17. mai i Brisbane. Amanda har fortalt så mye om det. Se om dere kan få hilst på henne den dagen. Synd at Henrik mista jobben. Jeg regner med at han trenger pengene. Kan han ikke male huset til naboen eller noe? Ellers får han bake brød og støvsuge. Det er også en jobb, men som noen millioner kvinner vet: Det gir dårlig med penger og pensjonspoeng.

    Lykke til med lesing, oppgaver og eksamen. Marthe har i dette øyeblikk 21 timer igjen til hun skal levere sin master, - og ettersom jeg har forstått blir det jobbing i alle de 21 timene. Så er det over. Det blir det for deg også.

    Kyss yndlingssønnen min fra meg.

    SvarSlett
  2. Det høres kaldt ut ja, selv gjennom skjermen. Men det er kanskje fordi jeg fryser selv, det er nede i 10-15 grader her på natta/morgenen, så vi sitter og hutrer mens vi spiser frokost på godt gammelt vis. Men det tar seg jo heldigvis opp utpå formiddagen!
    Han får prøve å finne seg noe, men vi skal nok klare oss. Mer enn halvparten av tiden har gått, og jeg har mer enn halvparten av pengene mine igjen. Henrik har også en del, så vi skal nok overleve.

    Jeg er heldigvis ikke nødt til å jobbe 21 timer i strekk ennå - hils Marthe og ønsk lykke til hvis du rekker. Her er det snart helg, halvveis. Litt skriving, litt kos. Det blir bra.

    God helg!

    SvarSlett