tirsdag 23. februar 2010

Daarlig med innlegg om dagen...

Fordi vi fortsatt ikke har internett i huset. Huseieren er veldig hyggelig, men litt treg. Vi vil gjerne klippe gresset ogsaa, det er sikkert en halv meter langt, men han sa at det var noe han skulle ta seg av da vi flytta inn, saa vi har ikke turt aa gjoere det ennaa.
Her kommer det uansett en liten oppdatering paa hva som har skjedd siden sist.
Naa sitter jeg paa en pc (nei, en mac med windows!!) paa et av universitetes biblioteker, her er det kjoelig og bra. Ute er det veldig varmt om dagen. I gaar tror jeg det maa ha vaert 40 grader, svetten rant bokstavelig talt da jeg gikk hjem fra butikken. Litt i varmeste laget, takk og pris for air-condition!
Siden forrige innlegg har vi vaert i Byron Bay, en gammel hippie-by som naa er surfe/strand/turist-sted. Vi var litt uheldige med vaeret foerste dagen, men saa bedret det seg. Fredag var vi paa tur med et par australske gutter, og sammen var vi paa Australias oestligste punkt! Loerdag ble vi solbrent. Faktor 20 er aapenbart ikke nok. Dette skjoente vi vel egentlig, men det var fristende aa bruke den opp i stedet for aa kjoepe ny.
Jeg tror jeg skal legge ut et par bilder fra turen, og Henriks solbrente kropp (mener aa huske det var noen som oensket bilder av dette) neste gang anledningen byr seg!

Naa har hverdagen begynt, mer eller mindre. Jeg er en del paa universitetet om dagen, det er orienteringsuke med mengder av informasjon over alt. Neste uke begynner undervisningen, og jeg maa faktisk si jeg gleder meg litt, selv om reising og opplevelser er veldig moro.
Henrik er i gang med jobbsoeking, han er veldig flittig synes jeg. Forhaapentligvis er han i arbeid om et par uker.

Jeg har veldig lyst til aa dele fine bilder med dere, bare dette elendige internettet kommer seg paa beina hjemme snart!

Smaa irritasjonsmomenter til tross, livet er fremdeles veldig bra her paa den andre siden av verden.

(PS, mamma og pappa: jeg droemte at jeg var hjemme igjen for et par netter siden. Det var veldig hyggelig det, men jeg hadde en foelelse av at jeg hadde vart borte litt for kort tid. Ingen intens hjemlengsel, med andre ord, noe som jo egentlig er vel og bra)

2 kommentarer:

  1. Fint å høre fra dere igjen, det føles godt å bli litt oppdatert igjen.Du har vært flink med det hele tiden, forresten. Her er det lenge til vi tenker på gressklipping, min "husvert" er flink med snømåking han. Og jeg går mye på ski nå - herlig. Tenk 40 varme gr.!! Her er det stadig vekk 10 deilige kalde gr., he - he, og mye snø!! Klem fra mamma og pappa

    SvarSlett
  2. Vi fikk lov til aa klippe gresset, og faar visst internett paa loerdag. Saa naa blir det snart fart i sakene! :)

    SvarSlett